preskoči na sadržaj

Gimnazija Gospić

Školski list Gimgos 2019.

Koronavirus u obrazovnom sustavu

Već neko vrijeme vijesti diljem svijeta bave se jednom pričom, jednom zajedničkom stvarnošću čovječanstva. Sve i svatko je pogođen pandemijom COVID-19, i svi se moramo prilagoditi iznenadnoj promjeni u načinu života. To se naravno odnosi i na to kako odgajamo i obrazujemo djecu.

Koronavirus je trenutno posvuda, doslovno, metaforički, simbolički, u svim mogućim interpretacijama riječi. Širi se impresivnom brzinom.

Trenutno je pronalazak radiostanice koja ne govori o koronavirusu, uključivanje vijesti bez znanstvenog informiranja, čitanje novina koje ne pišu o predvidivim ekonomskim posljedicama virusa neizvediv. Cijelo čovječanstvo je trenutno tematski preplavljeno jednim tokom informacija o koroni...

Pojava koronavirusa značajno je promijenila svakodnevni život brojnih školaraca pa tako i nas. Škole se svakodnevno 

prilagođavaju 

novonastaloj situaciji, a kako bi svim učenicima bilo omogućeno obrazovanje, uveden je hibridni model obrazovanja - neki su nastavili predavanja u učionicama, a neki su uveli online nastavu kako bi se što više spriječilo širenje koronavirusa. Novi uvjet je također fizička 

distanca koje se svi moraju pridržavati, pa je tako u svim školama točno određeno koliki mora biti razmak između stolova, kada se moraju nositi maske i koliko će školski sat trajati.

Naime, i oni koji su već educirani u svojim granama dodatno su se zbog novonastale situacije morali educirati. Učili su čak i epidemiolozi, ali i zdravstvo u cijelosti, kako se novi virus ponaša i kako se boriti protiv njega. Oni koji su poučavali u školama i visokom obrazovanju morali su se educirati kako predavati online.

Vrijeme korone nam je pokazalo kako je edukacija - opet u modi.

Čak su i učenici priznali kako su željni škole.

Donosimo vam intervju s osobom koja je preboljela ovaj virus i odlučila s nama podijeliti svoje iskustvo.

  1. Recite nam kako je sve počelo? Kada ste posumnjali da ste zaraženi i kako je izgledao tijek bolesti?

Posumnjala sam da sam zaražena kada sam potpuno izgubila osjet okusa i mirisa. Tada sam bila dosta sigurna da je riječ o koroni. Prvi simptom bila je glavobolja koja je kasnije popraćena umorom. Idući dan sam imala manju temperaturu i osjećala sam bol u cijelom tijelu. Već drugi dan sam potpuno izgubila okus i miris i to je trajalo punih osam dana. Nakon toga su se postepeno vraćali ti osjeti. Osjećala sam i mučninu i vrtoglavicu i to se izmjenjivalo iz dana u dan. Uglavnom cijelo vrijeme osjećala sam manjak snage i energije, nažalost, to je simptom koji traje i duže vremena.

  1. Kako ste se osjećali kada ste saznali da je nalaz pozitivan i jeste li nešto poduzeli nakon toga?

Kad sam saznala da mi je nalaz pozitivan doživjela sam šok. Nije mi bilo ugodno. Morala sam odgovarati na pitanja epidemiologa kako bi se utvrdilo koji su moji bliski kontakti. Ni to nije bilo ugodno jer čovjek ,i kad ne zna, može biti zarazan i nesvjesno može zaraziti neku blisku osobu.

  1. Što Vam je bilo najteže?

Najteže što se tiče fizičkog dijela je to što nisam imala snage ni energije i bila sam izolirana te sam sve morala sama obavljati, a to uz ove simptome baš  nije bilo ugodno. A osim toga, i psihički nije bilo lagano zbog toga što je to nova bolest koja nema lijeka. I ta neizvjesnost što će biti… Nije nimalo ugodno!

  1. Kako se osjećate nakon svega što ste prošli u zadnjih mjesec dana?

Ovo je bolest koja psihički i fizički utječe na osobu, koja budi mnoge osjećaje i strahove. Osjećam olakšanje jer je iskustvo s tom bolešću iza mene, i na sreću nisam imala teže simptome. U svemu tome ima i nešto pozitivno, imala sam prijatelje koji su mi jako pomogli i bili velika potpora. Iako sam bila izolirana, nisam se osjećala samom. Zahvalna sam i sretna što imam takve ljude oko sebe.

Hvala Vam što ste s nama i našim čitateljima podijelili svoje iskustvo i ispričali nam neke detalje o ovoj bolesti!

I na kraju, važno je znati da će korona još neko vrijeme biti s nama i virus će uzrokovati veliku štetu, to se ne može olako shvatiti. Nabolje je naučiti iz ovog razdoblja, proširiti svoje vidike, isprobati nove stvari i prepustiti se onome što je zastarjelo. Korona će dosta toga promijeniti, ne možemo ju spriječiti. Ali na nama je da odlučimo hoće li to biti samo za zlo ili također za dobro.

I ne zaboravite: „Budite pozitivni, ostanite negativni!“

Iva Špoljarić, Iva Rukavina i Nika Tomičić, 3.a

 


Gift-The magic of knowledge (Završna mobilnost provedena online)

U sklopu projekta Erasmus+-Gift the magic of knowledge naša škola sudjelovala je u završnoj aktivnosti te mobilnosti. Koronavirus, koji je pogodio svijet prošle godine, onemogućio je učenicima i profesorima putovanje u Rumunjsku koja je trebala biti domaćin završne aktivnosti. Umjesto toga mobilnost se održala online, putem Google meetsa u razdoblju od 19. do 23. travnja 2021. godine.

U završnoj mobilnosti sudjelovali su učenici koji su bili dio prijašnjih mobilnosti tijekom dvije godine ovog projekta. U  ponedjeljak (19.4.) i utorak (20.4.) naši učenici prezentirali su svoja sjećanja i aktivnosti koje su radili u sklopu prethodnih mobilnosti. Napravili su knjigu u kojoj se nalaze opisi aktivnosti u pojedinim državama popraćenih slikama te su listajući  knjigu ispričali svoja iskustva.

Prošle godine, zadatak nam je bio da za završnu mobilnost pripremimo film na temu forenzike. Nekoliko naših učenika, u pratnji profesora Zvonimira Kneževića i profesorice Edite Klobučar, u Zagrebu je posjetilo Forenzički centar „Ivan Vučetić“ gdje su naučili različite metode za forenzičku obradu materijalnog traga i njegovo pretvaranje u materijalni dokaz. Sve su to dokumentirali i uz pomoć tih snimaka, i uz suradnju ostalih učenika koji su sudjelovali na projektu, naša škola napravila je forenzički film koji su prezentirali na završnoj mobilnosti. Za taj film, naša škola je dobila mnoge pohvale ostalih sudionika u tom projektu, a film se može pronaći na službenoj stranici Gimnazije Gospić

Naglasak ovog projekta bio je na nadarenim učenicima kojima su najčešće potrebni izazovi, a  ovaj projekt im je nudio 

napredne sadržaje i složene metode učenja, kako bi se izazvala njihova intelektualna znatiželja i izuzetne sposobnosti rješavanja problema u širokom spektru disciplina. Tako je i u završenoj mobilnosti provedena mini-olimpijada kako bi učenici pokazali timski rad i svoje znanje iz pojedinih predmeta. Učenike su bili raspoređeni u međunarodne timove te su timskim radom rješavali kviz i pitanja iz kemije, fizike, biologije i matematike i natjecali se protiv ostalih timova.

Zadnjeg dana profesori svih država predstavili su tjedan aktivnosti kojima su bili domaćini te metodologije rada s nadarenim učenicima. Cijelog tjedna, Rumunjska je prezentirala znamenitosti svojih gradova putem video uradaka kad ih već nismo mogli uživo posjetiti.

Ovaj projekt osigurao je alternativne mogućnosti pravednog obrazovanja za sve nadarene srednjoškolce u 6 europskih škola primjenom visoko participativnog pristupa usmjerenog na projekt. Sudjelovanjem u ovom projektu naučili smo mnogo o kulturi drugih država, a uz to smo i posebno proširili znanje na području engleskog jezika. Bio je to odličan način za upoznavanje novih ljudi iz raznih dijelova Europe s kojima smo i danas u kontaktu. Također smo naučili mnoge nove metode učenja te smo imali priliku istaknuti svoj natjecateljski duh, upornost, mogućnosti i želju za radom. Zahvalni smo što smo imali priliku sudjelovati u ovom projektu te se nadamo da ovo nije kraj i da ćemo opet imati priliku družiti se i zajedno učiti!


Ema Božić i Iva Rukavina, 3.a


NEPUŠENJE - ZABRANA NIKOTINA U GIMNAZIJI GOSPIĆ

Prosvjetna inspektorica otkrila opuške na ulazu u školu.

Tijekom prvog polugodišta prosvjetna inspektorica je posjetila  našu Gimnaziju. Taman kad smo povjerovali kako je sve prošlo dobro, uvidjela je jedan veliki nedostatak naše škole - opuške na glavnom ulazu. Školski odbor odlučio je zaključavati glavni ulaz u školu nakon prvog sata kako učenici tijekom velikog odmora ne bi mogli izaći po svoju nikotinsku dozu na glavni ulaz, već se moraju koristiti stražnjim koji vodi u dvorište škole. Ova odredba možda i smanji učeničku uporabu koktela nikotina, katrana i ugljikovog monoksida zbog toga što je školsko dvorište nenatkriveno  pa je  teško tamo pušiti npr. kada padaju kiša ili snijeg ili kada puše jak vjetar.

Čist zrak, čista savjest

Dana 17. veljače 2021. održano je predavanje „Čist zrak, čista savjest“ za nastavnike Gimnazije Gospić. Profesorica psihologije Kristina Manestar održala je prezentaciju kao promociju treninga prestanka pušenja u kontekstu prevencije ovisnosti o nikotinu kod mladih.

Prema istraživanjima u Hrvatskoj je 35% pušača,a čak 60% djece su  pasivni pušači, dok u Ličko-senjskoj županiji 40% odraslih su pušači. Nažalost, svaka peta smrt u Hrvatskoj je posljedica pušenja.

Slikovni rezultat za pušenje

Trend pušenja u Hrvatskoj je tek u stabilizaciji, dok u europskim zemljama trend je već u padu.

Ovisnost ima dvije dimenzije:

  1. Tjelesna ovisnost - ovisnost o nikotinu te se događa porast dopamina za 25-40%.
  2. Psihološka ovisnost - razlozi početka pušenja.

Neki od razloga su: način opuštanja, bijeg od stresa, nagrada, a kasnije postaje dio rutine.

Dopamin je jedan od glavnih neurotransmitera u mozgu koji nam pruža dobar osjećaj i emocionalnu sreću. Nedostatak dopamina uzrokuje neke psihičke smetnje kao što je ADHD.

Razlog nastanka pušenja je taj što mozak traži  što više dopamina te ga nadoknađuje dok osoba radi stvari koje joj stvaraju ugodu (pušenje).

Slikovni rezultat za pušenje

Količina nikotina u cigaretama nije smrtonosna, ali je dostatna za razvoj ovisnosti. Ovisnost je snažno kompulzivno ponašanje usprkos negativnim posljedicama za zdravlje te tako pušenje može prouzročiti i druge vrste ovisnosti. Kod adolescenata koji rano počnu pušiti stvara se jaka ovisnost, pa je i teže odvikavanje nego kod odraslih.

Preventivni efekti kod adolescenata  bit će učinkovitiji ako im ukažemo na neposredne neželjene posljedice. Kako bi se smanjilo pušenje kod adolescenata jako je važno na vrijeme reagirati i upozoriti ih. Škole su odlična mjesta u kojima se može osvijestiti mlade o štetnostima pušenja. Dokazano je da su zakonska rješenja i inicijativa za sprječavanje početka pušenja kod mladih učinkovita.

Slikovni rezultat za pušenje

Kanada je odličan primjer prevencije na razini države:  imaju visoke poreze na duhanske proizvode, upozorenja na ambalaži duhanskih proizvoda, zabranu pušenja na javnim mjestima poput škola, bolnica, vrtića, radnih mjesta...

Osim škola i medija u prevenciji pušenja kod adolescenata važnu ulogu imaju i roditelji. Vrlo je važno da roditelji nauče kako razgovarati s djetetom koje puši te kako mu pomoći. Roditelji nikada ne bi smjeli osuđivati djecu nego ih saslušati i pomoći im odviknuti se.

Posljedice pušenja su mnogobrojne i dugoročne, zato bi mlade trebalo što više educirati o negativnim stranama pušenja i usmjeriti ih na pozitivne stvari.

Maja Mašić i Paula Matanović, 3.a


Poveznice

Stručno usavršavanje

Korisne poveznice

Kalendar
« Ožujak 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

Brojač posjeta
Ispis statistike od 20. 7. 2020.

Ukupno: 76504
Ovaj mjesec: 1977
Ovaj tjedan: 142
Danas: 23
CMS za škole logo
Gimnazija Gospić / Budačka 24, HR-53000 Gospić / www.gimnazija-gospic.skole.hr / ured@gimnazija-gospic.skole.hr
preskoči na navigaciju